تبلیغات درگوگل
تبلیغات درگوگل
تبلیغات درگوگل
تبلیغات درگوگل
تبلیغات درگوگل
تاریخچه سئو:
سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو می‌باشد. بدین معنا که وب سایت موظفند براساس الگوریتم‌ها و پارامترهای تعیین شده از سوی موتورهای جستجو عمل کنند. هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه بالا و رسیدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط کاربران می‌باشد. تاریخچه سئو به دهه 1990 بر می‌گردد. زمانی که موتورهای جستجو جای خود را در میان مردم باز کردند. در آن زمان محبوب‎ترین موتورهای جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوری، موتور جستجوهای جدیدتری وارد بازار اینترنت شد که از پارامترهای پیچیده‎تری استفاده می‌کردند.
سئو چیست؟

و چرا باید سایت خود را سئو کنیم؟

سئو به (انگلیسی SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization است و به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر (همانند گوگل) است. در کل به مجموعه کارهایی که در راستای معرفی هرچه بهتر سایت به موتورهای جستجو انجام می گیرد و در کنار آن به نیاز بازدیدکنندگان اینترنتی توجه می شود را علم سئو می گویند.

در خصوص سئو، باید به این نکته توجه ویژه داشت که انجام سلسله کارهایی که در قالب بهینه سازی یک سایت صورت می گیرد بسیار زمان بر است. معمولا انجام سئوی یک سایت بین یک تا چهار ماه زمان می برد و برای دیدن نتیجه شما باید چهار تا هشت ماه منتظر باشید. این زمان برای سئو، یک زمان ایده آل برای سئوی واقعی است.

 

چرا سایت خود را سئو کنیم؟

سئو به شما کمک خواهد کرد تا جستجوکنندگان شما را پیدا کنند، و این یعنی بازدید بیشتر = مشتری بیشتر

پس اگر شما به دنبال این هستید که از سایت خود درآمد به دست بیاورید، باید بازدیدکننده به سایت خود جذب کنید تا بازدیدکنندگان به مشتریان شما تبدیل شوند. توجه به این نکته که بازدیدکنندگان برای جستجوی خدمات و محصولات از موتورهای جستجو همانند گوگل استفاده می کنند، این امر را مهمتر می کند که سایت شما از نظر موتورهای جستجو بهینه باشد.

۵ نکته ساده برای افزایش سئو سایت:

۱) آدرس (URL) مناسب را انتخاب کنید:

قبل از اینکه اثری از وب سایت شما در اینترنت به وجود بیاید شما باید نامی را برای وب سایت خود انتخاب کنید که اصطلاحا به آن دامنه می گویند. این آدرس، در واقع همان چیزی است که بازدید کنندگان برای رسیدن به سایت شما در مرورگرشان تایپ می کنند.آدرس سایت همانند تابلوهای غول آسای فروشگاه های بزرگ است. آدرس سایت یکی از اولین چیزهایی است که بازدیدکننده در سایت شما می بیند.به همین دلیل گوگل هم وقتی برای اولین بار سایت شما را میبیند به آدرس آن نگاه می کند و درک میکند که چگونه این سایت را دسته بندی کند و چه رتبه ای به آن اختصاص دهد.همچنین لازم است مطمئن شوید URL های شما تمیز و زیبا هستند.این بدان معنی است که آدرس شما نباید شامل کاراکترهای خاص باشد.

دامنه ایده آل شامل نام کسب و کار شما و شاید یک یا دو کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار شما است.به عنوان مثال، اگر شما یک پیمانکار هستید، ممکن است بخواهید یک نام دامنه مانند www.yournameconstruction.com را خریداری کنید.

۲) برای هر صفحه عنوان و توضیحات مناسب انتخاب کنید:

آیا می دانستید که می توانید یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت خود بنویسید؟ این متون مختصری است که با دقت و واضح توصیف آنچه کسب و کار شما را انجام می دهد، در بهترین حالت با چند کلمه کلیدی و عباراتی مخلوط شده است.

آیا تا به حال بیش از یک تب در مرورگر خود باز کرده اید؟ عبارت کوتاه که مطابق با ماوس ظاهر می شود، عنوان صفحه است. در حالی که توصیف قابل مشاهده نیست، همچنین برای موتورهای جستجو بسیار مهم است! در واقع، عنوان و شرح یکی از اولین مواردی است که Google برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می کند. به علاوه – هنگامی که سایت شما در صفحه نتایج جستجو نشان داده می شود، خوانندگان وب عنوان و توضیحات شما را می خوانند تا بدانند که سایت شما چه چیزی است و تصمیم می گیرند که آن را بررسی کنید یا نه.

۳) استفاده از متن لنگر (anchor text):

همانطور که متن خود را برای وب سایت خود نوشتید، در نظر بگیرید که در آن شما می توانید از متن لنگر در سایت خود استفاده کنید. لنگر چیست؟ نه، هیچ ارتباطی با قایقرانی ندارد. متن لنگر به سادگی متن است که بازدیدکنندگان می توانند روی آن کلیک کنند تا به طور مستقیم به یک صفحه وب دیگر، یا در سایت شما و یا در هر جای اینترنت، گرفته شوند.

متن لنگر موثر باید برای کمک به کاربران در جستجوی وب سایت شما و پیدا کردن آنچه که دنبال آن هستید استفاده شود. این همچنین باید کلمات کلیدی و عبارات مربوط به آنچه شما انجام می دهید باشد. به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه کفش دارید، مثلا کلمه “Check out our selection of shoes for kids”، در صفحه اصلی شما می توانید از طریق متن لنگر به فروشگاه آنلاین خود که با آن پر شده باشد – که شما آن را حدس زده اید – کفش های کودکان را می توانید پیوند دهید.

متن لنگر یک راه عالی برای افزایش سئو سایت است، اما به خاطر داشته باشید که ارتباطات بیش از حد یا لنگرهایی که واقعا نمیتوانند به خوانندگان شما کمک کنند پرچم قرمز Google را بالا می برد.

۴) اضافه کردن متن ALT به تمام تصاویر خود:

موتورهای جستجو در خواندن متن در وب سایت شما بسیار عالی هستند، اما نمی توانند تصاویر را ببینند. برای درک آنچه در یک عکس یا گرافیک نمایش داده می شود، موتورهای جستجو به دنبال عبارت “alt text”، یک توضیح مختصر نوشته شده (فقط چند کلمه) در مورد هر یک از عکس ها در یک وب سایت هستند. هنگام نوشتن متن alt، مطمئن شوید که دقیقا توصیف آنچه در تصویر نشان داده شده است، اما همچنین سعی کنید نام کسب و کار خود و یا چند کلمه کلیدی مرتبط با آنچه شما انجام می دهید را نیز قرار دهید.

نکته مهم: شما نیازی به نوشتن متن alt برای تصاویری که صرفا کاربردی و یا مرتبط با طراحی هستند، مانند یک تصویر پس زمینه که فقط شکل است،ندارید. اگر تصویر هیچ ارتباطی با موضوع سایت شما ندارد، شما می توانید متن alt را قرار ندهید.

۵) ساختار سایت خود را با هدرهای مناسب ایجاد کنید:

هر صفحه در وب سایت شما باید یک عنوان، زیرعنوان و غیره داشته باشد. هنگامی که موتورهای جستجو وب سایت شما را اسکن می کنند، اگر برای آنها سلسله مراتب متن را توضیح دهید، محتوای شما را بهتر درک می کنند. بخش مهم مربوطه عنوان صفحه شما است و شما باید آن را H1 (در ویرایشگر متن) تعریف کنید. H1 باید محتوای صفحه توصیفی باشد و نباید بیش از یک H1 در هر صفحه داشته باشید. دقت انتخاب کنید و فراموش نکنید که کلمات کلیدی خود را وارد کنید. بعد از H1 شما میتوانید از H2، H3 و غیره استفاده کنید. هر چه ساختار متن شما واضح تر باشد، موتورهای جستجو ساده تر محتوای سایت شما را هضم خواهند کرد.

 

دریافت ترافیک بیشتر به وب سایت:
قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که نتایج حاصل از فعالیت‌های خود را بدرستی ردگیری و آنالیز می‌کنید. شما نمی‌توانید ترافیک سایت خود را بالا ببرید بدون آنکه بدانید، برای افزایش ترافیک وب سایت خود باید از کجا شروع کنید. برای ردگیری تمام فرایندهای بازاریابی انجام شده در سایت این سه ابزار را باید نصب کنید.

  • گوگل آنالیتیک Google Analytics
  • گوگل سرچ کنسول Google Search Console
  • AMP Analytics

 

مشاوره سئو
70%
تحقیقات بازار
95%
بررسی سئو
55%
آخرین اخبار ما را بخوانید

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است